Uuden haasteen edessä (iltapalasta)

Iltaisin napostelu, väsymykseen syöminen. Se on tällä hetkellä ehdottomasti suurin ongelmani. Aikoinaan ratkaisin aamupalaongelman löytämällä niin hyvän aamupalan, että nautin sen syömisestä joka päivä. Aamupalan suhteen minulla oli päinvastainen ongelma: en millään oppinut syömään sitä. Nyt pitäisi keksiä iltapala, joka on niin hyvää ja täyttävää, että iltapalastakin tulee minulle odotettu luksushetki, mutta samalla myös niin arkinen tilanne, että se toistuu samanlaisena viikosta toiseen. 

Vaihtoehtoja on vähän. Soijagurtti/hedelmä -iltapala ei toimi, se ei täytä tarpeeksi. Proteiinilettu marjoilla ei toimi, koska vaikka se täyttää sopivasti, se on ilman lisättyä sokeriakin niin makea, että tekee mieli suolaista sen jälkeen.

Olen ajatellut tarttua härkää sarvista - tai sanotaan vaikka niin, että "kiskoa sonnilta pallit" tarttumalla leipään, tuohon viekoittelevaan paholaiseen, joka saa minut ahmimaan liikaa. Lämmin voileipä täyttävillä lisukkeilla täyttäisi hyvin, kunhan osaisin jättää sen siihen 1-2 siivuun illassa. Lämmin ehdottomasti, se tuntuu enemmän aterialta. Kylmä voileipä tuntuu pikkunaposteltavalta ja siksi sitä tulee syötyä liikaa. Siihen päälle joku proteiininlähde ja kasviksia. Tätä lähden kokeilemaan.

Pähkinät ovat jo vakiinnuttaneet paikkansa välipalana ja muita aterioita en voi vakiinnuttaa, koska kyllästyn nopeasti. Muissa aterioissa on oltava vaihtelua.


Eilen kävin ostamassa kreatiinia ja magnesiumia. Jos vaikka innostuisin treenaamaan lihaskuntoa ihan tosissani. Kahvakuulatreenit ovat jo vakiinnuttaneet paikkansa päiväohjelmassa. 


Kommentit