Nyt iski vitutus. Tiedän, mistä turvotus johtuu. Luulin, että lähestyvistä kuukautisista tai siitä, että yritän löytää tasapainoa energiansaannin ja lisääntyneen liikunnan välillä, mutta ei. Epäilen, että se johtuu kreatiinista.
Minulla on siis menossa 7 päivän kreatiinitankkaus, jonka lopetan tähän muutamaan päivään. Turvotus ei nimittäin ole ainoa oire, minulla on myös ummetusta ja yleisesti hyvin tukkoinen olo, lisäksi ilmavaivat ovat käyneet kiusallisiksi. En jaksa enää päivääkään tätä paskaa. Jatkan normaalilla päiväannoksella ja toivon, että tämä tankkausjakso riittää. Olo on niin vittuuntunut koko ajan, että menee ilo kaikesta. Ja turhaan wc:ssä istuminen, kun tuntuu kuin olisi hätä, mutta mitään ei tule (pahoittelen ällöttävää mielikuvaa) on raivostuttavaa!
Luin netistä, että kreatiini myös nostaa painoa, koska se kerää nestettä lihaksiin. Ei se siis lihomista aiheuta, mutta neste aiheuttaa painonnousua. Ajattelin, etten merkkaa huomista punnitusta ollenkaan ylös, koska olen 100% varma, että se näyttää painonnousua, vaikka olen syönyt oikein ja liikkunut tosi paljon. En halua tuntea alakuloa tämän takia.
Kreatiini on kuitenkin tehnyt ihmeitä lihaksille. En edes nuorena ole palautunut urheilusuorituksen jälkeen näin nopeasti. Lihaskipuja ja jäykkyyttä on noin 70% vähemmän kuin ennen. Lisäksi liikuntaan on tullut uudenlaista tehoa. Tänään juoksin 5km lenkin - en hölkännyt, vaan juoksin. Ensimmäistä kertaa elämässäni lihakset olivat niin rennot, että pystyin juoksemaan rullaavaa, vauhdikasta juoksua jopa niin kovaa, että koira joutui vaihtamaan laukalle. Tuntui, että melkein lensin eteenpäin!
Koska juoksu sujuu näin hyvin, siirryn tekemään kahvakuulalla vain yläkropan treenin+keskivartalotreenin (yhteensä 30min). Olen aina kuvitellut, että vatsalihakset ovat heikkouteni, mutta se taitaakin olla selkä. Pitää hankkia painavampi kahvakuula. Tuo 6kg on jo nyt aivan liian kevyt.

Kommentit
Lähetä kommentti