Lihastreenin käytännön hyöty arjessa

Päätin siirtää suosiolla puntarilla käynnin lauantaille, koska eilen oli niin tukkoinen olo. Kun lopetin kreatiinin tankkaamisen ja siirryin normaaliin päiväannokseen, olo muuttui kuin taikasauvan heilautuksella. Turvonnut ja tukkoinen olo poistui yön aikana kokonaan ja suolikin toimii taas normaalisti. Ilmavaivat ovat loppuneet ja eilinen vitutus on pois pyyhkäisty. Tänään otin normaalin kreatiiniannoksen aamulla, mutta täytyy vielä tarkistaa suositellaanko se otettavaksi johonkin tiettyyn vuorokaudenaikaan.

Olo on ollut todella energinen. Lihastreeni on tehnyt elämästä paljon helpompaa. Esimerkiksi tänään tein viikkosiivouksen tunnissa ilman lepotaukoja, vaikka siirsin divaanisohvankin pois paikaltaan päästäkseni käsiksi sen alla lymyileviin villakoiriin ja puistelin tosi tarkkaan kaikki matot ym. En muista milloin viimeksi olen suoriutunut näin hyvissä voimin ja tuskattomasti vihaamastani viikkosiivouksesta ja kaiken huipuksi jaksoin vielä virkeänä päivälenkille siivouksen jälkeen.

Päivälenkin päälle oli hyvä juoda kahvit ja syödä välipala. Rakastan tuota Alpron greek style mango soijagurttia pähkinöiden kanssa. En  ole katsonut sokereita tai energiasisältöä, mutta syön muuten niin tasapainoisesti, että kyllä uskallan ottaa välipalaksi Alproa pähkinöillä. 


Koska olo on muuttunut eilisestä näin paljon, uskallan olla optimistinen huomisen punnituksen suhteen. Tuskin paino on kauheasti pudonnut, koska olen kikkaillut löytääkseni balanssin energiansaannin ja kulutuksen välille, mutta ainakaan huono tulos (jos sellainen tulee) ei ole huonon syömisen tai lihaksiin kertyneen nesteen syytä. 

Vielä tämän päivän huomiona sanottakoon, että vatsa alkaa vihdoin kutistua muun kropan mukana. Muoto on muuttunut, rasva on nyt pehmeämpää ja vyötärönympärys on kaventunut. Harmi, etten ymmärtänyt mitata vyötärönympärystä heti alussa, mutta minulla on kyllä alkuvaiheessa otettu kuva sivuprofiilista. Laitan sen rinnalle kuvan, jonka otan tavoitepainossa. En edes sano "jos pääsen tavoitepainoon". Tiedän, että pääsen tavoitepainoon, jos mitään sairauskatastrofia ei iske ennen sitä.

Kommentit