Olen kyllästynyt. Ja kun olen kyllästynyt, motivaatio kaikkeen on hukassa. Mukaan lukien painonpudotukseen. Pitää siis keksiä jotain vähän erilaista ensi viikolle ja tänään ajattelin kokeilla löysäilyä ja kalorien laskentaa, mutta ei vaikeuttavaa sellaista, päinvastoin. Ajattelin helpottaa elämää.
Löysäilyllä tarkoitan sitä, että vähennän liikuntaa. Viikon ajan liikunta saa olla täysin motivaatio- ja mukavuuslähtöistä. Esimerkiksi tänään tein aamulenkin potkulaudalla, koska jalat ovat kipuilleet ja ajattelin antaa niille vähän lepoa.
Elämän helpottaminen ja kalorien laskeminen ovat kaksi asiaa, jotka eivät todellakaan kuulu yhteen, mutta tällä minun systeemillä onnistun tosiaan helpottamaan elämää laskemalla energiasisältöjä. Päätin syödä ensi viikon niin, että päivän 5 ateriasta neljä pitää sisällään max 300kcal ja 1 (välipala) pitää sisällään 200kcal. Tällöin vuorokaudessa saisin 1400kcal. Viikkoon kuuluu kaksi päivää (päätin jo, että tiistai ja perjantai), jolloin syön vapaammin.
Millä tavalla tämä sitten helpottaa elämää? Sillä tavalla, että on tosi helppoa laskea, kuinka paljon ruokaa mahtuu 300 kaloriin. Otan proteiinia ja rasvaa 200 kalorin edestä ja loput kasviksia. Vapaan syömisen päivinä en laske kaloreita, mutta pidän ruokailut terveellisinä ja täyttävinä.
Tämän päivän olen jo kokeiluluontoisesti mennyt tällä systeemillä ja olo on tosi hyvä ja energinen. Ainoa vaara tässä on se, että alan karsimaan ruuan monipuolisuudesta, koska laiskistun liikaa. Ei sekään vaarallista olisi siinä mielessä, että tämä on vain tällainen viikon virkistyskokeilu.

Kommentit
Lähetä kommentti