Ruoka jakaa mielipiteitä. En kiistele siitä, en edes Veijon kanssa. Varmaan jokainen, joka on osallistunut ruokakeskusteluun tietää, kenestä puhun. Hän terrorisoi ihmisten ruokajulkaisuja tyrkyttämällä voita ja kermaa. Olen jo pudottanut 13kg nykyisellä ruokavaliolla, joten en koe tarpeelliseksi sitä muuttaa.
En puutu muiden syömisiin, enkä halua muiden puuttuvan minun syömisiini, mutta kerron ruokavaliostani kyllä mielelläni. Ytimekkäästi ilmaistuna: syön mahdollisimman puhdasta ruokaa, enkä välttele mitään tiettyä ruokaa.
Ruokavaliostani toki puuttuu liha ja kala, enkä käytä maitotuotteita. Kananmunia kyllä syön, kunhan ne ovat luomua. Esimerkki aamupalasta on tässä:
Erilaisia kasviksia käytän tosi paljon, vaikka niitä en tähän kuvaan lisännytkään. Perunan korvaan usein kukkakaalilla tai parsakaalilla. Kaaleista käytän myös keräkaalia. Talvella käytän paljon kotimaisia pakastemarjoja, mutta nämä espanjalaiset tuoremansikat ovat myös välillä käytössä. Luulen, että kotimaisissa pakastemarjoissa vitamiinit ovat säilyneet paremmin kuin jostain Espanjasta lennätetyissä mansikoissa. Kesällä saa onneksi kotimaisia marjoja suoraan metsästä. Myös keittoja syön lähes päivittäin.
Tänään söin:
Aamupala: soijajuomaan keitetty kaurapuuro, omena, kananmuna
Lounas: Täytetyt jumboherkkusienet (täytteenä cottage pearl -rae, vegeraaste, pinaatti, tacokastike), itse tehty perunarieska ja tomaatti
Välipala: pähkinöitäPäivällinen: soija-kaalikeitto ja cottage pearl -rae
Iltapala: Proteiinilettu ja mansikoita
En siis missään nimessä syö vähän. Päinvastoin, välillä tuntuu, että syön ihan kauheita määriä, mutta silti laihdun.



Kommentit
Lähetä kommentti